Friday, May 11, 2012

Tips untuk Kurangkan Kebuncitan Mu


'I rasa I dah  gemuk laa.esok nak g jog laa camni.'

'Gemuk ke?I nampak U sekeping jee.mengada laa nak kurus2 lagi.

Dalam hati --> 'Kau nampak luaran je beb.dalaman takkan aku nak tunjuk jugak kot.=.= '

Situasi ni pernah or sering jadi kat korang tak??hehe...actuallly ni situasi yang selalu aku alami bila aku cakap kat member yang aku nak kuruskan badan...

Now aku nak kongsi tips untuk kurangkan @ elakkan perut korang dari menjadi buncit...wakaka...

1. Baca doa sebelum makan. (wajib!)

2. Makan dalam kuantiti yang sederhana.

3. After makan amalkan minum air suam.elakkan minum air sejuk. (baik untuk penghadaman.kalau pedas pun minum air suam lagi cepat hilang pedas tuu.)

4. Kalau nak diet pun dinner tuu WAJIB makan.ikot diet Rasullullah.

5. Dinner before 9pm.after 9pm dah tak elok sebab perut nak proses makanan tuu.

6. Kalau pergi jog tuu, while you jog twist your waist.

Aku rase ni jela yang dapat aku pikir buat masa ni...kalau ada pape lagi nanti aku tambah la ye...hehe...this is only my opinion...kalau ade yang rase salah tuu korang roger2 laa aku ye...takut karang mati pulak anak orang...

Tapi aku rase diet aku pun tunggang terbalik jugak...susah koooottttt nak maintainkan diet...nak tambahkan berat senang laa pulak...teringat lagi ayah aku gelak je bila aku kata nak diet...hehe...

Sarapan macam RAJA...makan tengah hari macam RAKYAT BIASA...makan malam macam ORANG TAKDE KERJA... *kekeke...saje je ubah ayat last tuu...

Aku rase semua aku makan sama jee...plus malam yang terover sikit sebab laparrrr...hehe...

Thanx for reading!! Assalamualaikum :)

No comments:

- This blog is belong to Miss NAA. -